LilleQ – Om ord

Noget kan være så smukt at jeg ikke kan finde ord for det eller har behov for at nedfælde ord, for at dele det med andre, end lige den helt særlige jeg deler det bedste og smukkeste med.

Så det der gamle ordsprog “Don’t kiss and tell” har taget bo i mig… måske kommer det et tidspunkt hvor kærligheden og erotikken i den folder sig lidt ud her på siderne, men indtil… så tror det jeg det bliver andre ord og tanker som fylder og begiver sig herned, når de gør.

Ord… dem er der såmænd nok af.
Men der handler meget mere om at finde min plads i mit liv, og finde de steder der beriger mig og dækker nogle af de behov jeg har også arbejdsmæssigt… vælge fra og til.

At indse at selv om jeg med andre ord er pissedygtig til noget, så er det ikke nødvendigvis der jeg trives, tværtimod… Det er lidt hårde nødder at knække, man er jo stolt af sine evner og kunnen og vil vel altid give og yde sit bedste og så kan det opleves som tunge nederlag at måtte mærke efter og indse at der må sadles om, sættes andre mål og barren i en helt anden højde, så der også er lyst til, kræfter til og energi til at leve og nyde livet.

Arbejdsmæssigt er der således sagt farvel og lukkede nogle døre på ubestemt tid. Andre døre er så åbnede og de udforskes så jeg finder den helt rigtige hylde der.

At finde den rigtige hylde på et arbejdsmarked der i høj grad er indrettet til ekstroverte og yderst udadrettede sociale mennesker, er svært når man selv er ret så introvert, med tendens til indelukkethed og huleboermode og meget let stresses af at skulle være “på” i et sæt arbejdstøj i model “ektrovert one size fitss all”.

Men det kan lade sig gøre. Heldigvis.

På den anden side set, så kan jeg jo i tilbageblik se at det har været mit mønster hidtil, at vælge fra og lukke døre på det som tager mere end det giver… måske har jeg stiret mig blindt på mønstrene og overset de røde tråde i forsøg på at påklæde mig en mere social og ekstrovert personlighed?

Man kan vel stirre sig blind på flere niveauer under sine udforskninger af selvet og livet og falde ned i navledybet og vild i mørket der?

Og sker det er det jo godt at kommer op og få luftet mønstrene igennem, så de bliver overskuelige og håndgribelige, så man kan komme videre fra det nye sted. Og vælge til, til til… af alt det gode som er givende, livsbekræftende og sætter frø, slå rødder og gror fast som nye mønstre.

Livet er så forbandet smukt!

Om LilleQ

Sanset, fornemmet, følt, tænkt, erkendt og oplevet... livet og erotikken
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til LilleQ – Om ord

  1. ledrakenoir siger:

    Mønstre har det med at virke fængselsagtige og begrænsende oven i købet også ofte fulgt af en (stor) grad af ‘rutinerende’ forventninger som mange gange bliver forvekslet med tryghed – mens røde tråde er (i mine øjne) “the way of life”, samtidig kan disse tråde indirekte og måske utilsigtet lokke os ud i “nyt land” – jeg tror personligt på at røde tråde i langt højere grad end mønstre kan få os til at se lyset – altså lige det lys vi higer efter hver især – for det er jo ikke det samme lys vi eftertragter… 🙂

    Dejligt at høre pip fra dig… 😉

    • LilleQ siger:

      jo jo. det har du for så vidt ret i.

      Mønstre for mig er lige så ofte de der mønstre som langsomt åbenbares for en, som man vokser sig erfaringer klogere og flere af egne blueprint på originaltegningen dukker frem, som at vægge og rum opstår undervejs. Hvor det så også kan vise sig at man i tidlig udvidelsesiver har bygget videre oven på ikke helt færdigåbenbarede vægge/rum/døre og man må iværksætte noget nedbrydning og renovering for at vende tilbage til originale blue print for at kunne komme videre…. noget 😀

      Røde tråde… i min ende af verden er der ikke en rød tråd viklet til en nøgle, nærmere flere forskelle nøgler, i vidt forskellige størrelser og former, som er fulgt og rullet op, efter som en ny rød tråd er dukket op på min vej…

      Tak 🙂

Skriv et svar

